USB-minnen är helt enkelt den mest mångsidiga, användarvänliga och minnesvärda reklamartikel på gåvomarknaden idag. De möjliggör förladdning av data och ger användaren enkel åtkomst till din senaste katalog eller marknadsföringskampanj. Jag skulle vilja se en penna eller kopp som kan göra detsamma.
Vad ska du tänka på när du köper ett USB-minne med reklam?
1. Kvalitet: Kontrollera om säljarens huvudprodukt är USB-minnen med reklam eller om de erbjuder allt och inget. Ditt mål är att höja din företagsprofil och det målet kan inte nås genom att sätta din logo på produkter av låg kvalitet.
2. Marknadsföringsbudskap: Ett USB-minne med tryck är ett bra sätt att kommunicera ut ditt företags marknadsföringsbudskap. I de flesta fall gör vi inte auto-körning, eftersom denna funktion inte är tillgänglig för Mac-användare. Dessutom är redan denna funktion inaktiverad av många IT-administratörer.
3. Försäljningsfrämjande: Att använda ett USB-minne som försäljnings-incitament är ett smart sätt att sätta kunden i köpläge. Alternativt kan den användas som ett bra verktyg för försäljningsavdelningen. Folk älskar gratis gåvor.
4. Hastighet. Ett bra USB-minne har en lägsta skrivhastighet på 3 MB/s och en läshastighet på min 15 MB/s. Med ett 1GB USB-minne, kommer det att ta ungefär fyra minuter att fylla upp den. Med ett kvalitets USB-minne tar samma process knappt två minuter.
5.Förpackning: En snygg present förpackning med din logotyp tillför värde till produkten. Om du har några särskilda preferenser, rekommenderar vi att du använder koppen, vilket är ett mer miljövänligt alternativ.
6. Modell: En professionell leverantör kommer att kunna föreslå en modell som passar dina behov. Att justera färg och form är ett bra sätt att få USB-minnen att differentiera sig från konkurrenterna. En toppmodell kostar lite extra, men kommer i sin tur resultera i bättre resultat.
7. Tillbehör: Att lägga till en nyckelring eller snodd möjliggör säker förvaring av USB-minnet för ägaren.
Lösenordsskydd är en annan smart funktion om känslig information är auto-laddad.
8. Tillägg av logotyp: Det finns fyra tekniker för att lägga till logotypen.
- Etsning. Fördelar: billigt, snabba ledtider. Nackdelar: Kan snabbt förlora kännetecknet vid användning av nyckelring
- Utformad logotyp. Fördelar: fotografisk kvalitet, lång livslängd. Nackdelar: Något dyrare.
- Gravyr. Fördelar: Lång livslängd, subtil och elegant. Nackdelar: Ingen färg
- Tampo-tryck. Fördel: Kan trycka på böjda ytor. Nackdelar: Hög volym nödvändig.
9. Expresservice. Om du köper USB-minnen regelbundet kan det vara en bra idé att välja en leverantör med lager innanför EU. De kan oftast erbjuda service som innebär levererans inom 24 timmar.
10. Pris. När du köper USB-minnen vill du gärna ha bra kvalitet, men till rimliga priser, och det är ofta en svår balansgång. Om du är osäker på kvaliteten, bör du insistera på att se produkten först. Priserna på USB-minnen kan variera från dag till dag, så be om uppdaterade priser innan du beställer.
Notering om kvalitet: Ett USB-minne av god kvalitet fungerar perfekt för 10.000 skriva/radera cykler, vilket motsvarar att radera och skriva varje dag i 27 år. Förfalskade produkter, eller “vita chips” kan ha problem från dag ett, och är mer benägna till fel och låga överföringshastigheter.